Akerselva en hstdag

Hei!

Da var det helg igjen!
Hadde besk av Camilla igr og vi s p TV og spiste pizza og potetgull. Skikkelig slow fredagskveld!

Idag har det vrt sol og fint ute, nesten ikke vind. Gikk en tur langs Akerselva og tok litt bilder med HTCen.
De ser du her:



Den lille skyggen lengst bort i bildet er fotografen :)


Hst langs elvebredden.





Stokkand





"Jerusalem bro". Leste et sted at den fikk navnet fordi det l et grdsbruk i nrheten for noen hundre r siden, som faktisk het Jerusalem.





Fra andre siden.





Allen i Bjlsen Parken. Gikk en annen vei hjem igjen, s da gikk jeg via denne parken.


S et bilde av skolen til slutt. Det tok jeg igr.

Hilsen Laila :)

Besk til helga :)

Hei!

Har vrt s travelt siden jeg var hjemme og har ikke hatt tid til skrive her.
Gr i ett p skolen og innspurt p frste utkastet til hovedoppgaven er snart i boks!!

Men her er alt bra og er i live, s det er ikke derfor det ikke har blitt skrevet noe her ;)

I morgen kommer storesster Helga og Rigmor p besk og p lrdag skal vi sjekke ut nye Mathallen i Oslo! Det er visst vanlig i utlandet men jeg har ikke vrt p det fr.
Og p kvelden skal vi p The Show Must Go On. En hyllest til Queen :)

Hva skal du i helga? :)

Sneiiiiks ;)

Siste intervallkt!

Heisann :)

Idag gjennomfrte jeg siste intervallkt fr fotballturneringa som er p lrdag :)
Gikk mye bedre enn sist, men tok det litt rolig for jeg kjente at jeg holdt p f sting igjen.

Men fullfrte med 4x4!

Frst: oppvarming i 6 min

------------------------------------------------------------------------------Lp------------------------------------------------Rolig--------------------------

1. intervall

x

-

x

2. intervall

x

-

x

3. intervall

x Litt mer intensitet

-

x

4. intervall

x Litt mer intensitet

x

P torsdag blir det trening med damelaget og p lrdag blir det kamp p pninga av kunstgressbanen hjemme.
Spent p hvordan det skal g, men tar det ikke s hytidelig ;)

Nr jeg kommer tilbake tenkte jeg g over til litt mer variert trening igjen og ikke bare intervall :)

Reiser hjem til Bod i morgen ettermiddag og blir til mandag.
Har pakket kofferten og den ble helt full! Men det er fordi jeg har begynt ta ting med hjem, siden jeg skal i ny praksis i Bod i februar og dermed flytter fra Oslo.
S kanskje jeg fr med alt p fly tilslutt og slipper kjre hele veien.

Her er bilde og ser du hvor liten kaffekoppen er i forhold? ;)

N skal jeg lese litt om reproduksjon hos katt, s blir det kveld :)

Hejd :)

Drlig dagsform = drlig trening

Hei!

Tok tidlig helg, igr allerede s jeg har hatt fri fra skolen idag.

Dro ut for trene i formiddag (4x4 intervall), men kjente ganske fort at dagsformen var drlig. Ikke noe "guts" her i grden.
Og s fikk jeg sting p andre intervall.
Er det flere som har drlig dagsform innimellom og da funker liksom ingenting for f opp tempoet/utholdenheten?
Eventuelle tips mottas med stor takk ;)

S allerede p andre intervall mtte jeg g etter bare 3 minutter!
Men fortsatte med 3. og 4. runde og p den siste mtte jeg ogs g etter 3 minutter.

Skikkelig bad alts! Fikk jo ikke kt intensiteten p de 2-3 siste intervallene heller.. :(

Frst: oppvarming i 6 min

---------------------------------------------------------------------------Lp i 4 min-------------------------------------Rolig i 3 min-------------------

1. intervall

x

-

x

2. intervall

x Ble bare 3 min med lping

-

x

3. intervall

x

-

x

4. intervall

x Ogs her bare 3 min med lping.

x

S det var litt irriterende! Men fr hpe det blir bra igjen neste kt :)
N skal jeg bare slappe av i helga, ingen festplaner engang!
S i kveld blir det TVen og popcorn ;)


Her er bilde av dagens middag.
Kyllingfilet med kikerter, cherrytomater, mais og vrlk :)

Har du noen planer?

klem :)

Dagens trening

Hei alle sammen, der var det mandagskveld og uka er i gang :)

Skulle egentlig trene i morgen, men s fr vi utdelt en oppgave i morgen kl 15 som skal presenteres neste morgen s da m jeg forberede presentasjon og det passet litt drlig med trening.
S det ble framskyndet med 1 dag.

Jogget p Voldslkka idag ogs og det gikk mye bedre enn sist da jeg fikk sting. Lp rett etter skolen, s hadde nesten hele omrdet for meg selv :)
Denne gangen kte jeg tempoet litt mer p runde 3 og 4. Og den tredje begynte i en slak oppoverbakke, s mtte tilpasse tempoet litt.

Frst: oppvarming i 6 min

---------------------------------------------------------------------------Lp i 4 min-------------------------------------Rolig i 3 min--------------------------

1. intervall

x

-

x

2. intervall

x

-

x

3. intervall

x Litt mer intensitet

-

x

4. intervall

x Litt mer intensitet

x

Etter det har jeg laget middag, vasket masse klr og sengety, pantet tomflasker og litt andre smting. S n blir det kaffe og litt TV i kveld :)
Og igr vasket jeg fellesarealet og rommet mitt. Fint shine litt av og til ;)


Leker litt sporty etter treninga ;;;)



Hva har du gjort denne mandagen? :)

Intervallkt nr. 2

Hei!

Da var det fredagskveld og helg igjen :) Skal ikke klage da ;)

Jeg trente intervall igjen idag; Lp 4 min, roligere 3 min og gjenta det 4 ganger. Les mer her!
Men var veldig tungt idag i forhold til p tirsdag, fordi jeg fikk sting p frste runden allerede og ble ikke kvitt det heller. Men presset meg til lpe i 4 minutter hver gang og heller prve alt mulig jeg kom p mellom ktene for f det bort. Men det nyttet ikke. S det gikk litt trtt idag, men da kan det vel bare bli bedre neste gang? :)
Kjente etterp at jeg var sliten og hadde trent selv om jeg ikke fikk lpt like fort som jeg hadde tenkt. Skulle jo egentlig ke intensitet p kt nr. 3 og 4. denne gangen. Men det ble bare p nr. 4.
Jeg drakk saft fr jeg dro ut, s kan vre det som gjorde det..

Frst: oppvarming i 6 min

------------------------------------------------------------------------------Lp------------------------------------------------Rolig--------------------------

1. intervall

x

-

x

2. intervall

x

-

x

3. intervall

x

-

x

4. intervall

x Litt mer intensitet

x


Bilde fra Fjelltrim i sommer.

-Har du planer for helgen? :)

Hvilket bilde likte du best?

Her er litt bilder fra de siste rene.
Hvilke synes du var finest/drligst?
Kommenter nederst og bruk tall hvis det er enklest :)

Tips til forbedringer er bra ;)

De frste bildene er tatt med Fujufinepix S8000


1)


2)



3)




4)




5)




6)




7)




8)




9)



10)




11)



12)




13)

Resten av bildene er tatt med HTC IncredibleS


14)




15)




16)




17)




18)


19)




20)

Hvilke likte du best? :)

Frste 4x4 kt er i boks!

Hei :)

Idag var vi ferdig p skolen i 13 tiden, tok bussen hjem og spiste litt lunsj.
S varmet jeg opp p veien bort til Voldslkka Idrettspark og etter 6 minutter begynte jeg.

Lp 4 minRolig 3 min

Frst: oppvarming i 6 min

------------------------------------------------------------------------------Lp------------------------------------------------Rolig--------------------------

1. intervall

x

-

x

2. intervall

x

-

x

3. intervall

x

-

x

4. intervall

x

-

x

Jeg merket i 1. intervall at jeg mtt justere tempoet til litt saktere enn jeg trodde, for skulle holde ut i 4 minutter og samtidig skulle det kjennes ut som man ville klare 1 minutt til.
Og p siste runden kunne jeg speede litt p men det skulle kjenne ut som man kunne klare 1 intervall til etterp. S man m ikke blir for ivrig heller, og srlig nr man ikke har pulsklokke, s m man kjenne litt etter at man skal holde ut hele veien. (Se forrige innlegg for vite om man har hy nok intensitet).

Synes det var effektivt og litt mer motiverende nr man m flge med p tida og lpe lenge nok. :)
Fint lpe p Voldslkka midt p dagen, nesten ikke folk ogs var det et helikopter som hadde landa der:

HTC'en er tidtaker:

Noen som trener det samme eller vurderer det? :)

Teste ut intervalltrening 4x4

Hei!




N skal jeg prve et opplegg med intervalltrening i 2-3 uker fremover.
Det er anbefalt 2-3 ganger i uka, s jeg skal minst ta to stk, muligens 3.
S planen er begynne i morgen (tirsdag) og neste p fredag. Og muligens en til i helgen.
Skal flge 4x4 intervalltrening fra www.treningsforum.no

4x4 intervalltrening er en type kondisjonstrening med intervaller av 4 minutter som gjentas 4 ganger.
Hensikten med denne metoden er ke oksygenopptaket.

Kort oppsummering av gjennomfring

- 6 minutters oppvarming i moderat tempo
- 4x4 intervaller
- Stigning p tredemlle/bakke p minst 5%
- Intensitet slik at du nr 85-95% av makspuls etter 2 minutter
- 3 minutters aktiv pause mellom intervallene p 70% av makspuls
- 5 minutters nedtrapping
- k intensiteten for hver treningskt; start med ke tempoet kun p intervall 4. Neste trening ker du intensiteten p bde intervall 3 og 4, neste trening p intervall 2, 3 og - Fr du neste gang igjen ker til kjre alle intervallene med kt intensitet.

Intensitet

Jeg har ikke pulsklokke og har ingen plan om kjpe det med det frste heller, men man kan flge disse punktene:

- Riktig intensitet er den du klarer ligge p over lengre tid uten stivne, men som med en liten kning i tempo gjr at du stivner betraktelig.
- Du skal kjenne at du kunne klart ett minutt ekstra nr de 4 minuttene av et intervall er ferdig - dersom dette kjennes umulig, kjrer du for hardt!
- Du skal kjenne at du kunne klart et femte intervalldrag etter at 4 intervaller er gjennomfrt - dersom dette kjennes umulig, kjrer du for hardt!
- Dersom du er i stand til fre en samtale i lpet av de fire minuttene, er intensiteten for lav.

S n har jeg skrevet det her og da m jeg oppdatere etterhvert ogs :)
Har du prvd denne metoden eller andre intervalltreninger?

Link:http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=729

Konsert p Sentrum Scene - del2

Her er del 2 av filmen. Fikk ikke lagt begge filmene inn i samme blogg av en eller annen grunn.

Bilde

video:harket aha songs

Del2.

Songs written by a-ha.

Les mer i arkivet Oktober 2012 September 2012 August 2012
lailakatrin

lailakatrin

21, Oslo

Mitt navn er Laila og bor i Oslo (men kommer fra Bod) der jeg studerer dyrepleie p NVH. Blogger om studiet, turer, bilder, hund og trening. Noe skriver jeg mest for holde oversikt for min egen del men andre ganger for dele med lesere. PS. Jeg kommenterer tilbake ;)

Kategorier

Siste innlegg

Arkiv

Lenker

hits